10:18

 
Библиотека менеджера по продажам
 
 
Паньков Д.В. Інтерактивні технології навчання. Організаційно-методичні аспекти
 

Методичний посібник – Донецьк: ДІПО ІПП, 2006. – 101 с.

 У посібнику розглянуто організаційні та методичні аспекти інтерактивних технологій навчання.

Висвітлюють  сутність та структуру технології навчання, різновиди інтерактивних технологій, правила організації та основні характеристики інтерактивного навчання.
 
 Розраховано на тренерів, викладачів, керівників навчальних закладів систем освіти.

Вибір форми організації інтерактивної  навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроці
1.    Фронтальна навчальна робота  передбачає роботу учнів усієї групи над єдиним завданням. Застосовується при організації проблемної лекції, бесіди, на певних етапах інтерактивної лекції, семінару, підбиття підсумків, дискусії, тренінгу, мозкової атаки тощо. Як приклад можна навести фронтальну бесіду, коли педагог пояснює нову інформацію всім учням.
2.    Фронтально-групова робота доцільна, якщо педагог застосовує складні методи навчання. Передбачає роботу більшості учнів навчальної групи над єдиним завданням. Кілька учнів за певним критерієм об’єднуються у малу групу, яка спільно вирішує інше завдання. Наприклад, педагог проводе фронтальне опитування з більшістю учнів, а кілька учнів працюють над іншим, більш складним завданням.
3.    Фронтально-індивідуальна робота. Більшість учнів працює над єдиним завданням. Кілька учнів індивідуально та самостійно вирішують інше завдання. Наприклад, під час фронтальної бесіди кілька учнів працюють індивідуально за картками-завданнями.
4.    Робота у малих групах
Передбачає роботу 2 - 7 учнів над єдиним завданням з метою спільного планування навчальної діяльності, відтворення і застосування інформації, обговорення, взаємоконтролю. Ефективна при застосуванні методів роботи у малих групах а також на певних етапах інших інтерактивних методів.  
5.    Диференційовано-групова робота при формуванні знань використовується в комплексі з індивідуальною. Робота організовується наступним чином. Учні самостійно, індивідуально працюють над диференцыйованими за складністю завданнями.  Потім  сильним і середнім учням пропонується працювати індивідуально далі, а  слабких учнів педагог об’єднує у малу групу, з якою спільно працює. Учні з низькими навчальними можливостями відповідають на запитання педагога, узагальнюють і систематизують знання. Учні з високими і середніми навчальними можливостями, які відрізняються пізнавальною самостійністю, розширюють і поглиблюють знання.

6.    Індивідуалізовано-групова форма навчальної роботи. Основний склад групи самостійно працює над індивідуальними завданнями, а слабкі учні виконують завдання під безпосереднім керівництвом педагога. Він допомагає їм засвоїти способи виконання і, переконавшись, що вони оволоділи ними, дає завдання для самостійної роботи.

7.    Індивідуальна форма навчальної роботи. Учні отримують єдине завдання і виконують його індивідуально. Наприклад, педагог ставить завдання опанувати зміст підручника. Кожен учень індивідуально працює з книгою.

8.    Індивідуалізована форма навчальної роботи. Кожний учень виконує специфічне завдання з урахуванням навчальних можливостей. Практикується найчастіше з метою перевірки якості засвоєння учнями матеріалу і виявлення уміння працювати самостійно. Здебільшого педагог визначає 6-8 завдань різного рівня складності. Ці завдання оформлюються у вигляді тестів або  карток, працюючи з якими учні проявляють повну самостійність.

Таким чином, відрізняють вісім форм організації інтерактивної  навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроці
Кожна з перелічених форм дозволяє організувати інтерактивний режим навчання з певними зауваженнями. Так, індивідуальна та індивідуалізована форми у традиційному навчанні не передбачають спілкування між учнями під час їх індивідуальної роботи. Але у інтерактивному режимі учні мають можливість спілкуватися з сусідами, обговорювати питання, пов’язані з темою, яка вивчається.

Категория: Статьи | Просмотров: 2218 | Добавил: trening | Теги: корпоративные тренинги киев, бизнес тренинги по продажам, тренинг телефонных продаж
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]